Skip to main content

Erik van Bruggen

GZ Psycholoog

Kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz
en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: E VAN Bruggen
BIG-registraties: 09049632325
Overige kwalificaties: BKO certificaat, NIP psycholoog
Basisopleiding: Kinder en jeugspsycholoog
AGB-code persoonlijk: 94008081
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: E. van Bruggen
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK nummer: 34344112
Website: www.evanbruggen.nl
AGB-code praktijk: 94057004
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Indicatie tijdens aanmelding (via aanmeldformulier) , telefonisch en tijdens intake.
Coördinatie tijdens behandeling, in overleg met client over behandeldoelen, voortgang en afsluiting
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Kleinschalige eenmanspraktijk met persoonsgerichte zorg voor zowel kinderen, adolescenten,
volwassenen, ouderen en voor relatieproblemen.
Zorg voor in principe alle dsm 5 stoornissen die vallen onder de generalistische GGZ, ex verslaving,
persoonlijkheidsstoornissen, psychotische stoornissen.
angst- en spanningsklachten, fobieën
Depressie, somberheid, piekeren
Overbelasting, overspannenheid, burn-out
Verwerking van ziekte, handicap
Rouwverwerking
Lichamelijke problemen waarvoor geen direct medische oorzaak is.
Dwanggedachten en -handelingen
Levensfaseproblematiek
Traumatische ervaringen
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Bipolaire stemmingsstoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Erik van Bruggen
BIG-registratienummer: 09049632325
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Anders: Ik werk samen met huisartsen en collega psychologen
Soms met andere GGZ instellingen als het gaat om doorverwijzing of aanmelding van GGZ
instellingen bij mij
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
van Schie, huisarts, solopraktijk, 01021582
heinemans, huisarts praktijk de schans, 01022035
Strootman, huisarts, solopraktijk, 01021524
Peereboom, huisarts praktijk de schans, 01022036
van de Sande, solopraktijk, 01026264
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
verwijzing, doorverwijzing, overleg diagnose en behandeling, medicatie
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
De praktijk is overdag geopend tijdens kantooruren. In de avond kunnen sommige Pt bellen, indien
hier afspraken over zijn gemaakt.
In de nacht en weekenden kan de Pt terecht bij de huisarts of crisisidienst
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: dit nog niet is voorgekomen gezien de Pt populatie
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
marjorie van de Clingel, Rianne Maille, Maartje schouten, bindie bruins, Marieke cornelissen, Julia,
Lineke, Judie
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Door mijn werkzaamheden aan de universiteit bij de huisartsenopleiding en het Teach de teacher
programma is er vaak onderling overleg en intervisie met huisartsen, specialisten en praktijk
voerende psychologen over oa cliënten, organisatie, eigen functioneren, etc
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.evanbruggen.nl
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.evanbruggen.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.evanbruggen.nl
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Erik van Bruggen
NIP.nl
Link naar website:
www.evanbruggen.nl, nip.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Malou Rapper
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.evanbruggen.nl
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
digitale aanmelding via website
Afspraak maken: zelf
intake: zelf
alle communicatie verloopt via mijzelf
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Indien nodig en in overleg met de Pt worden naasten betrokken en ingelicht. Dit gebeurd natuurlijk
met name bij behandeling van kinderen en jeugdigen maar soms ook bij directe naasten van
volwassenen.
Zij worden in overleg met de Pt uitgenodigd en komen mee naar een consult. Dit is eenmalig of vaker
indien nodig en nuttig
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Regelmatig bespreek ik met Pt (en indien nodig en gewenst met naasten) het behandelplan en de
voortgang; doelen en werkwijze worden geëvalueerd en zo nodig aangepast. de frequentie is afh van
de behandelduur; aangezien deze meestal vrij kort is gebeurd dit 1-2 maal gemiddeld
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Regelmatig bespreek ik met Pt (en indien nodig en gewenst met naasten) het behandelplan en de
voortgang; doelen en werkwijze worden geëvalueerd en zo nodig aangepast. de frequentie is afh van
de behandelduur; aangezien deze meestal vrij kort is gebeurd dit 1-2 maal gemiddeld
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
regelmatig tijdens de behandeling
Aan het einde van de behandeling
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Erik van Bruggen
Plaats: wormer
Datum: 16-6-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja